top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תפרנקל אמסלם ושות'

כמה עולה לעשות צוואה? כל הגורמים המשפיעים על העלות

עודכן: 14 באוג׳

לאורך חיינו, אנו משקיעים משאבים לא מבוטלים כדי להבטיח את ביטחונם הכלכלי של היקרים לנו.  בכל צעד, אנו מכלכלים את צעדינו ומקדישים מחשבה קפדנית לשאלת הכדאיות. במובן הזה, הצוואה הינה הצעד האולטימטיבי במערך הפתרונות שאנו מיישמים לרשת הביטחון המשפחתית. גם כאן, עולה השאלה הנצחית: כמה  זה הולך לעלות לנו? על אף החשיבות הבלתי ניתנת לערעור של הצוואה, החשש מהעלויות שצעד זה טומן בחובו הוא אך טבעי. כדי לסייע לך לצלוח את האתגר הזה ולהבין כמה עולה לעשות צוואה, חיברנו כאן מדריך מקוצר הפורש את כל הגורמים הקובעים יחד את עלות ניסוחה על ידי עורך דין המתמחה בצוואות.


סבתא ונכדתה


שירותים נלווים רלוונטיים


בנוסף לעריכת הצוואה הבסיסית, ייתכנו שירותים ואגרות נוספות הקשורות לתהליך תכנון העיזבון. כך למשל עשויים לבחור מצווים מסוימים לשלב עם הצוואה גם ייפוי כוח מתמשך, למנות מנהלי עיזבון או לדרוש הליכים אחרים הטומנים בחובם שכר טרחה נוסף. כמו כן, עשויים לחול דמי ניהול מסוימים, כגון דמי נוטריון או דמי רישום עבור הפקדת הצוואה, כל אלו עשויים לחול בהתאם לדרך הפעולה שנבחרה.


ככל שבחרת לקבל ייעוץ משפטי ייעודי סביב סוגיות מורכבות לפני ניסוח הצוואה, עשוי עורך הדין שלך לגבות עלות נוספת עבור שעות הייעוץ, סקירת מסמכים או כל שירות משפטי נוסף הנכלל בתהליך תכנון העיזבון שלך. לכן, חשוב שניקח בחשבון את כל השירותים והעמלות הפוטנציאליות בעת הערכת העלות הכוללת של עריכת הצוואה.



עדכונים ותחזוקה


נוסח הצוואה עשוי להשתנות לאחר הפקתה הראשונית. עדכונים ותחזוקה שוטפים חיוניים להתאמת המסמך לנסיבות משתנות, כגון לידות, פטירות או שינויים במצב הכלכלי, עשויים לדרוש ניסוחים מחדש והעלויות יהיו בהתאם. כמו כן, סוג הצוואה טומן בחובו עלויות נלוות, כמו למשל עלויות נוטריון (במקרה של צוואה בפני רשות). ככל שנחליט להפקיד את הצוואה אצל רשם הירושות, יחולו גם במקרה זה עלויות נוספות.



סוג הצוואה


גם לסוג הצוואה עשויה להיות השפעה על העלות. כך למשל, צוואה בפני רשות תגרור גם עלויות נוטריון. לעומת זאת, צוואה בכתב יד נעשית באופן עצמאי לחלוטין ולכן לא תעלה לך שקל אחד.


עם זאת, מומלץ בחום לקבל ייעוץ משפטי לפני ניסוח צוואה בכוחות עצמך כדי להבטיח שהיא אכן חד משמעית, נטולת כל פוטנציאל למחלוקות ומשקפת את רצונך באופן המובהק ביותר. לעומת זאת, ייתכן שהאפשרות המשתלמת ביותר היא לנסח צוואה הדדית שתכסה את צורכיהם של שני בני הזוג.


לרוב, העלות תהיה נמוכה יותר מאשר ניסוח שתי צוואה נפרדות לשני בני הזוג, גם אם מדובר בצוואה מורכבת יחסית. זוהי אפשרות שתאפשר הן להעניק מענה לצרכים משותפים, הן לדייק את הנחיותיך והן לחסוך בעלויות.


כמה עולה צוואה


בסופו של דבר התשובה לשאלה כמה עולה צוואה ירושה אינה נגזרת רק מאופי נסיבות וצרכי המצווה. כל עורך דין עשוי לגבות שכר טרחה משתנה. לא פעם, עלויות אלו משקפות גם את הניסיון המקצועי, בקיאותו בתרחישים מורכבים והצוות המקצועי שעומד לרשותו.


עורך דין המתמחה בדיני ירושה בעל שנים של ניסיון בטיפול בצוואות מורכבות, עשוי לגבות עלויות גבוהות יותר. עם זאת, אנו רוכשים בפער זה את המומחיות שלו ואת היכולת שלו לספק ייעוץ רחב היקף, לבחון תרחישים פוטנציאליים ולהבטיח שכל אלו ישוקפו באופן מדויק ומקיף בצוואה.  


עורך דין המתמחה בתחום המביא עמו ידע משפטי ייעודי יוכל להעניק לך ייעוץ מקיף עוד לפני עריכת הצוואה. חשוב להבהיר כי ידע זה הוא בעל ערך שלא יסולא בפז ועשוי להשפיע באופן ניכר הן על הערכת ותכנון העיזבון שלך והן על הדיוק והיעילות של הצוואה. במהלך הייעוץ המשפטי יסייע לך עורך הדין להבי את המטרות המשמעותיות ביותר עבורך, למפות את כלל המוטבים, הנהנים והיורשים ולהקצות את הנכסים באופן המשקף בצורה הטובה ביותר את רצונך.


זוהי הזדמנות חשובה לבצע הערכה מקיפה ולנסח מסמך משפטי מלא וסופי. מצווים רבים נוטים לשנות את צוואתם עם השנים, כאשר הם מבינים כי הצוואה הקודמת לא כיסתה את כלל השיקולים.


כאשר אנו מקבלים ייעוץ ייעודי על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום, אנו משפרים את הסיכויים כי צוואה זו תהיה הסופית. במובן הזה, ההשקעה בעורך דין מומחה עשויה לחסוך לנו עלויות בהמשך הדרך.


כמה עולה לעשות צוואה אצל עורך דין?


מחיר צוואה ברוב המקרים, ינוע סביב כ 3000 ₪ בהתאם למורכבות הצוואה, לעלויות נלוות ולמוניטין של עורך הדין. ככל שיידרשו בהמשך שירותים קשורים נוספים, יתווספו עלויות נוספות. ככל ותרצו לחסוך כסף זה ולנסח את הצוואה בעצמכם, אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר איך כותבים צוואה -דגשים מרכזיים.


כמה עולה צוואה הדדית


צוואה הדדית היא אפשרות פופולרית עבור זוגות נשואים או ידועים בציבור. בדרך כלל, עלות עריכת צוואה הדדית נעה בין 4,000 ל-6,000 ₪, תלוי במורכבות הנכסים והרצונות של בני הזוג. למרות שסכום זה גבוה יותר מעלות צוואה רגילה, הוא עדיין משתלם בהשוואה לעריכת שתי צוואות נפרדות. צוואה הדדית מאפשרת לזוג לתאם את רצונותיהם ולהבטיח שהעיזבון ינוהל באופן מתואם ויעיל לאחר פטירת אחד מבני הזוג. היא גם מספקת ביטחון רב יותר לבן הזוג הנותר, שכן היא מגדירה בבירור את זכויותיו וחובותיו. עם זאת, חשוב לזכור כי צוואה הדדית מגבילה את היכולת לשנות את הצוואה בעתיד ללא הסכמת בן הזוג השני, ולכן יש לשקול היטב את ההשלכות ארוכות הטווח לפני בחירה באפשרות זו.


לסיכום


עלות צוואה מושפעת משלל גורמים. מעבר להשלכות הכספיות, אנו עשויים להתמודד עם אתגרים רגשיים מובנים בתהליך. לכן, חשוב לוודא שאנו משתפים פעולה עם עורך דין שלא מביא עמו רק מומחיות משפטית נרחבת, אלא גם ניחן ברגישות ובקשב.


משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם ושות' מזמין אותך לתהליך מותאם אישית, רגיש ומקצועי ללא פשרות לניסוח צוואה. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת או בטופס בתחתית האתר.

Comments


bottom of page