top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תעו"ד מנור פרנקל

מתי לכתוב צוואה

אישה חותמת על צוואה
אישה חותמת על צוואה

צוואה. המילה הזו מעוררת בכם אי נוחות? הגיוני. רובנו נוטים להדחיק את המחשבה על "היום שאחרי" ולהתמקד בהווה. אך אם ניאות להסיר לרגע את מסך ההדחקה, אולי נגלה שהגיע הזמן להתחיל לתכנן את העתיד. כי בינינו, האם יש רגע אידיאלי לחשיבה על צוואה? לרוב אנו מתחילים לחשוב על כך רק כשבעיות בריאותיות או אירועים מסוימים מאותתים לנו שהגיע הזמן, למרות שלמעשה התזמון האופטימלי מוקדם הרבה יותר.



בניגוד לתפיסה הרווחת, צוואה אינה רק מסמך משפטי יבש המחלק את רכושנו. צוואה נבונה, הנכתבת בראש צלול ובשיא החיים, נהנית מיתרון מהותי - היכולת להיכתב בשלווה ונחת, לאורך זמן, ולשקף את האופי האמיתי שלנו, יותר מאשר מסמך הנכתב בחופזה מתוקף נסיבות. אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מרגש על לקוח שלנו, נקרא לו בשם יוסי.


הסיפור של יוסי


יוסי, אב גאה ל-5 וסבא מאושר ל-3, הבין שהגיע העת לפעול. חתונת בתו גרמה לו לעצור ולהרהר על העתיד. אולי זו הייתה ההתרגשות ממפגש המשפחה או השיחות עם החברים הותיקים, אבל יוסי החליט לגשת לעניין. הוא פנה למשרד וניסח בקפידה את צוואתו.


יוסי חילק את נכסיו באופן מדויק ומאוזן, אך הרגיש שחלוקה קפדנית מדי אינה הולמת את רוח המשפחה. הצוואה נחתמה, אך סוכם כי נערוך אותה מחדש מעת לעת, בליווי משפטי צמוד, עד שהיא תשקף במדויק את רצונותיו. ואכן, ב-3 השנים הבאות ביצענו מספר שינויים. יוסי התאים את סוג הנכסים לכל יורש - הון נזיל לבן המתמחה בהשקעות, נדל"ן לבנות. את העסק הוריש לבנו ממשיך דרכו, ולנכדים הקצה סכום נכבד בנאמנות לטובת לימודים.


בפגישה האחרונה, יוסי נראה שלם לחלוטין עם הצוואה המשוכללת, שעברה חידוד והתאמה. המחשבה על כל פרט, מתוך הבנה עמוקה של המשפחה, הייתה מעוררת השראה. כשיוסי הלך לעולמו, הצוואה הבהירה שהותיר עוררה לא רק הערכה בקרב בני המשפחה, אלא גם הרבה רוגע ושלווה.


הסיפור של יוסי לימד אותי שיעור חשוב. מי שרוצה שהכל יהיה מסודר, חייב לדאוג לכך מוקדם ככל האפשר. אחרת, גם הכוונות הטובות ביותר לא יוכלו להחליף שנים של מחשבה וחידוד הצוואה. תכנון נכון ומוקדם מספיק מאפשר לנו לעצב את הצוואה ברוח חיינו ולהתאים אותה לצרכים הייחודיים של כל יורש. זו הזדמנות לא רק לחלק את שצברנו, אלא גם להנחיל את הערכים והאהבה שליוו אותנו כל הדרך.


אז מתי לכתוב צוואה?


הטריגרים הנפוצים ביותר לכתיבת צוואה הם שינויים גדולים בחיים כמו למשל:

  • שינויים במשפחה (נישואין, גירושין, הורות)

  • רכישת נכסים מהותיים

  • אתגרים בריאותיים

  • פרישה מעבודה

  • מעבר משמעותי, במיוחד לחו"ל



אך המלצתנו היא - כתבו צוואה, מוקדם ככל האפשר.


אז איך מתחילים?


אפשר כמובן לפנות אלינו ולקבוע פגישה


ואפשר גם לקרוא את המאמרים שכתבנו בנושא ויעשו לכם סדר בנושא



בהצלחה!

Comments


bottom of page