top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תפרנקל אמסלם ושות'

פינוי מושכר | כל התנאים לפינוי דייר סורר

בישראל לצערנו מחזה של דייר המסרב להתפנות אינו אירוע נדיר מאד. החוק במדינה ומספר תקדימים לאורך השנים הפכו את הנושא למוכר וכאוב. יחד עם זאת באמצעות התנהלות נכונה ניתן להביא לפינוי מהיר / להקפאת הליך פינוי בצורה יעילה ומקצועית • כל הטיפים שצריך


דירה בבניין מגורים
דירה בבניין מגורים


כשאנו משכירים את הנכס שלנו לדייר, אנו עושים זאת בשאיפה שהדברים יתנהלו על מי מנוחות. ברוב המקרים, זהו אכן המצב. עם זאת, אי עמידה בתנאי התשלום והסכם השכירות, אינם מהווים אירוע נדיר בישראל. במקרים כמו אלו, חשוב שיעמדו לרשותך פתרונות משפטיים שיאפשרו לך להגן על האינטרסים שלך.  תביעת פינוי מושכר היא הליך בו נוקטים כאשר כלו כל הקיצין. הליך זה כרוך בתנאים רבים ועלול להיות מורכב מבחינה משפטית. 

כדי להבטיח שהדברים יתנהלו ביעילות. חשוב שיעמוד לרשותך עורך דין המתמחה הן בדיני המקרקעין והן בתחום ההוצאה לפועל. תחומי ההתמחות של פרנקל אמסלם, קרוב ל20 שנה.


משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם מעניק לך את המעטפת המשפטית המלאה לפינוי הנכס ביעילות ובמהירות. בין אם נדרש פינוי דייר סרבן או התמודדות עם כל מורכבות אחרת, אנו מלווים אותך לכל אורך הדרך עד למיצוי מלא של זכויותיך. הפתרונות שאנו מציעים מתאימים גם למקרי זמן-אמת, כלומר, למקרים שבהן יש כרגע דייר שנדרש לפינוי וכמו כן למקרים בהם אתם בתהליך השכרת נכס ומעוניינים בכתיבת חוזה שכירות שתגן עליכם באופן הכי מותאם ומקסימלי.


מהי עילה ראויה לפינוי מושכר?


החוק הישראלי מספק הגנה מקיפה זכויות דיירים ולכן, פינוי שרירותי הוא בלתי אפשרי. על מנת שפינוי שוכר מהנכס שלנו יבוצע באופן חוקי, יהיה עלינו לפעול בצינורות המקובלים ולוודא כי יש לנו עילה מספקת להליך. בישראל, פינוי מושכר מתאפשר כל אימת שהשוכר אינו עומד בתנאיו של הסכם השכירות לרבות אי עמידה בתשלומים, שהייה בנכס לאחר סיום תקופת החוזה, פעילות לא חוקית במושכר או גרימת נזקים כבדים לנכס, בין השאר. עורך דין הבקיא בתחום המקרקעין יסייע לך לוודא כי אכן קיים בסיס לגיטימי לפינוי ולהבטיח שכשתוגש תביעה לפינוי מושכר, היא תתקבל ותנוהל בזריזות. 


כל השלבים בהגשת תביעה לפינוי מושכר


כיום, עומדת לזכותך האפשרות להגיש תביעת פינוי בהליך מזורז. תביעה זו מאפשרת להניע את הפינוי תוך 60 יום לכל היותר ממועד הגשת התביעה. ההליך כולו מתחלק למספר שלבים:

מסירת הודעה מוקדמת לדייר

לפני שנגיש את התביעה, יהיה עלינו לספק אזהרה נאותה בידי הדייר וליידע אותו על הכוונה לפנות אותו. יש להבהיר במכתב במדויק מה הן העילות ולהעניק לו הזדמנות להתפנות מרצונו. אופי האזהרה ישתנה בהתאם לנסיבות סיום החוזה ומומלץ להיוועץ בעורך דין כבר בשלב זה כדי להבטיח שלמכתב יהיה תוקף משפטי מחייב. 


הגשת התביעה


כדי לפתוח בתהליך פינוי מושכר, יש להגיש תביעה מסודרת. כתב התביעה יימסר לדייר ולרשותו יעמדו 30 יום על מנת להגיש כתב הגנה. המועד לדיון ייקבע על ידי בית המשפט בטווח שלא יעלה על 30 יום מהמועד הסופי להגשת כתב ההגנה מטעם הדייר. אל כתב התביעה, יש לצרף עותק של חוזה השכירות ומסמכים המוכיחים את בעלותך על הנכס, כמו שטר המכר או הרישום בטאבו.


שמיעת התביעה בבית המשפט


במועד לדיון שייקבע על ידי בית המשפט, תינתן ההזדמנות לצדדים להציג את טיעוניהם. זהו הרגע בו המיומנות והניסיון של עורך הדין שלך ישחקו את התפקיד המשמעותי ביותר. מצד אחד, בקיאות משפטית מעמיקה במגמות המשפטיות העדכניות ביותר ומאידך היכרות נרחבת עם הקריטריונים לפינוי, אלו יאפשרו לעורך הדין לבסס את התביעה שלך באופן חד וברור ובו זמנית, להתמודד עם טיעוני ההגנה עד לקבלת צו הפינוי. בד בבד, כישורי הליטיגציה שלו מאפשרים לנהל משא ומתן במידת הצורך ולסיים את ההליך באופן מהיר ומיטבי.

אכיפת צו הפינוי


ככל שבית המשפט פסק לטובתך, על הדייר לציית לצו ולפנות את המושכר תוך 15 יום ממועד קבלת הצו. ככל שהשוכר אינו מפנה את עצמו, נפעיל את לשכת ההוצאה לפועל לבצע אמצעי אכיפה לפינוי מושכר

עם זאת, לא כאן מסתיים התהליך. לא פעם, הנסיבות לפינוי שוכר כרוכות בנזקים שנגרמו לנכס. לאחר שהדייר פונה בהצלחה, ניתן להתחיל גם בתהליכי גבייה ולפתוח תיק לדייר בהוצאה לפועל כדי להבטיח כיסוי מלא של התשלומים וכלל הנזקים הנמצאים תחת אחריות הדייר במסגרת הסכם השכירות.  ואולם גם אם אין בידיך כל ערבויות מטעם הדייר, עדיין שמורה לך הזכות להגיש תביעה כספית.


מדוע חשוב להסתייע בעורך דין לפינוי דייר מהנכס?


על אף שהחקיקה ברורה וחד משמעית וההליך מהיר כיום יותר מתמיד, מומלץ להגיש את התביעה בליווי של עורך דין בעל ניסיון רב שנים בניהול ההליך, שלו היכרות מעמיקה עם החקיקה הן בתחום ההוצאה לפועל והן בתחום המקרקעין,  יובטח שהתהליך ינוהל ביעילות, ללא סיבוכים ועיכובים בלתי נחוצים. חשוב לזכור שפינוי דייר כרוך בזכויות וחובות משפטיות מורכבות. והידע יחד עם הניסיון של עורך הדין שלך יאפשר לנווט בבטחה דרך כל המורכבויות הללו, עד למיצוי מקסימלי של כלי האכיפה הזמינים לך. 


לכן אם חלילה נקלעת למצב הדורש ממך לנקוט בהליך פינוי מושכר? ברגעים כמו אלו, כשאנו נאלצים לנקוט בצעד בלתי נעים ומורכב, חשוב שיעמוד לרשותך ייצוג משפטי מיומן. משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם עומד לרשותך לאחר עשרות שנות ניסיון בתביעות מסוג זה. זה הזמן לקבוע פגישה ולהתחיל להניע את התהליך שימצה את זכויותיך באופן מלא. זה המקום לציין כי משרדנו מספק גם שירותי ייעוץ עורך דין רכישת נכס

לתיאום שיחת ייעוץ ולקבלת מידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.\

הצוות שלנו יחזור אליך בהקדם עם מענה לכל שאלה בנושא. 



Comments


bottom of page