top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תפרנקל אמסלם ושות'

הסכם ממון בין בני זוג - כל מה שצריך לדעת

אדם חותם על חוזה הסכם ממון
אדם חותם על חוזה הסכם ממון

להסכם ממון משמעות רבה וניסחו באופן מוצלח מקנה לנו שקט נפשי, בטחון ויציבות. במאמר הבא תמצאו תמצית שימושית על כל מה שצריך לדעת על הסכמי ממון בישראל. כמובן, למידע מותאם בצורה פרטנית מומלץ לפנות לעורך דין הסכמי ממון מומלץ.


כניסה בברית הנישואין היא מהאירועים המרגשים והמשמעותיים שנחווה במהלך חיינו. זוהי נקודת ההתחלה של בניית המשפחה שלנו ורגע של איחוד. ברגעים כמו אלו, רובנו לא נרצה להעלות על דעתנו שיום אחד, אנו עשויים להיות ניצבים בפני פרידה. חשוב שנזכור, על אף שנישואים הם לפני הכול רגע מקודש, הם גם מהווים התחייבות חוזית מחייבת בעלת משמעויות פיננסיות כבדות משקל. במקרה של גירושין חלילה וחס, נושא הרכוש הוא לעתים קרובות סלע המחלוקת המשמעותי ביותר. עריכת הסכם ממון מאפשרת לכם להיערך כבר היום לתרחישי עתיד אפשריים, בתקווה שלעולם לא יתממשו. אולם אם כן, נהיה ערוכים מראש לשימוש בהגנה שנתן הסכם הממון. 

ההסכם מאפשר להגדיר את היקף הרכוש המשותף ולהגיע מראש הבנות ברורות מראש בנושא חלוקתו, כשהכבוד ההדדי עוד שורר בין בני הזוג. 

ההסכם מאפשר לקבוע לגבי אילו נכסים תהיה הפרדה רכושית מוחלטת, ולגבי אלו נכסים תהיה שותפות. ההסכם יגן עליכם מפני מצבים שבהם פעלתם מתוך חוסר מודעות וסיכנתם את בעלותכם המלאה בנכס, אף שהתכוונתם אחרת.

אנו במשרד עורכי הדין פרנקל אמסלם מאמינים שתשתית משפטית יציבה ומדויקת היא ערובה לשקט נפשי. אנו רואים מדי יום ביומו כיצד היסודות שאנחנו מניחים מתחילה, מאפשרים לזוגות להתנהל על מי מנוחות, באופן ששומר על רווחת בני הזוג ובני המשפחה, בידיעה שהם מוגנים משפטית. לכן ליווי צמוד ומקצועי של עורך דין הסכם ממון שצבר ניסיון של עשרות שנים, עשוי להיות אחד מהצעדים החשובים שתעשו בחיים המשותפים שלכם. 


אז מהו בעצם הסכם ממון?


הסכם ממון הוא חוזה משפטי הנחתם על ידי זוגות לפני הנישואין ומתווה את אופן חלוקת הנכסים והאחריות הכלכלית במקרה של גירושין. בישראל להסכמי ממון יש תוקף משפטי מחייב והם מהווים מילה אחרונה בכל הנוגע לדיוני גירושין. הסכמים אלו מאפשרים לזוגות להתאים את ההסדרים הפיננסיים שלהם בהתאם לצרכיהם האישיים ולציפיותיהם, במקום להסתמך רק על הוראות ברירת המחדל של דיני המשפחה בישראל. הליכי גירושין עשויים להיות רוויי תסכול ועוגמת נפש ולא פעם, ילדים נקלעים אל קו האש. הכנת הסכם ממון מבטיחה לנו הליך מהיר, ברור מראש, פשוט ונקי יותר.


כיצד מתבצעת עריכת הסכם ממון? 


התהליך פשוט ביותר ונגיש. כל אדם המנהל אורח חיים זוגי ומשק בית משותף, ויחד עם זאת רצונו להגן על בעלותו בנכסים שצבר לאורך חייו, רשאי פשוט לפנות אל משרד עורכי דין מנוסה וותיק המתמחה בהכנת הסכמי ממון, שהינו ענף מתוך דיני המשפחה, ולקבל ייעוץ ראשוני שיניח את היסודות להסכם. 

עורך דין הסכם ממון מקצועי יאפשר לכם לבחון בפריזמה רחבה, את ההיבטים הקשורים לרכושכם המשותף, ולהתכונן מראש לכל התרחישים העתידיים. ייתכן, למשל, שלאחד מבני הזוג נכסים שהיו ברשותו לפני הנישואין, או עתיד לרשת דירות, נכסים, או סכומי עתק מהוריו. במקרים אחרים השקעה גדולה שביצע אחד מבני הזוג, עשויה לטמון בחובה תשואה או בונוס משמעותי בהמשך. צוות פרנקל אמסלם יסייע לך להבין את ההשלכות המשפטיות והכלכליות של כל צעד, ויעניק לך ייעוץ מקיף כדי להבטיח עריכת הסכם ממון כפי שחשוב לך, בהתאם לדין הישראלי והבינלאומי, באופן שאינו מותיר מקום לפרשנות שונה מרצונך המקורי, הברור.

בבסיס ההסכם יהיו הנתונים הפיננסיים שלך ושל בת/בן הזוג, החלטתכם המשותפת בעניין השייכות, הבעלות, השימוש, בכלל הנכסים וההתחייבויות.. ההסכם יכסה את אופן חלוקת הרכוש, הסדרי המזונות, זכויות במקרי ירושה, וזכויות עתידיות אחרות. ההסכם ייחתם במשרד ויופקד בידי בית המשפט לענייני משפחה, על מנת להבטיח את תוקפו המשפטי, כתוקף פסק דין.


תרחישים לביטול הסכם ממון


אם ברצונך להביא דווקא לביטול הסכם הממון, עליך לדעת כי הסכם הממון הוא מסמך מחייב לרוב, אולם ישנם מספר תרחישים שעשויים לאפשר את ביטולו.  לדוגמא, כמו בכל הסכם משפטי, גם הסכם הממון מושתת על ההנחה כי הצדדים פועלים בתום לב, לפיכך במקרים בהם יוכח כי אחד מבני הזוג פעל במסגרת ההסכם שלא בתום לב, כמו למשל הסתרת חשבונות בנק או נכסים, או קבלת החלטות פיננסיות ללא ידיעת הצד השני, ייתכן שהדבר יהווה עילה ראויה לביטול הסכם ממון.  ניסיון למשל לבצע מניפולציה כלפי בן הזוג, להפעיל השפעה לא הוגנת או להסתיר מידע, עשויות להיחשב כפעולות שלא בתום לב לעניין זה. ולכן במידה וברצונך דווקא לבטל הסכם, נעניק לך ייעוץ וחוות דעת משפטית לגבי סיכוייך.


ליווי משפטי נכון עשוי לעשות את ההבדל


בין אם נדרש לכם הסכם ממון על דירה משותפת, בכדי להגן על בעלותכם בה, או שנדרש לכם הסכם ממון בכדי להגן על העסק שלכם, על פירותיו או שברצונכם להגן על נכסים אחרים.  כדי להסדיר את ענייניכם הפיננסים, על כל צרה שלא תבוא, חשוב ביותר הוא שיעמוד לרשותכם עורך דין מומחה בתחום, שניחן ברגישות הנדרשת כדי לנהל את התהליך באופן נכון, מדוייק אך מאוזן, כזה ששומר על הרווחה שלכם. מנסיוננו ההסכם מהווה כלי יקר ערך לשמירה על ביטחון כלכלי ושקט נפשי לאורך כל החיים המשותפים שלכם – ואף אחריהם, חלילה, ומשכך קשה להפריז בחשיבותו של עורך דין הסכם ממון מחיר.


פרנקל אמסלם, משרד עורכי דין ברמת גן המתמחה בהסכמי ממון

צוות עורכי הדין בפרנקל אמסלם ושות' ינחה אתכם לכל אורך הדרך בתהליך עריכת הסכם הממון ויוודא כי המסמך שיעמוד לרשותכם בסוף התהליך משקף את הנסיבות הייחודיות שלכם, מסמך המגן על האינטרסים שלכם. למשרדנו התמחות מיוחדת בהסכמי ממון שנערכים בקפידה על ידי עורך דין דוד אמסלם, עו"ד משפחה מומחה.

קריטית ביותר היא דווקא המחויבות שלכם לתהליך מראשיתו, המחויבות שלכם יחד עם המקצועיות שלנו תעניק לכם מנה הגונה של שקט נפשי לעתיד. כדי להתחיל בתהליך, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר עוד היום והצוות שלנו יחזור אליכם לתיאום שיחת ייעוץ.

Comments


bottom of page