top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תעו"ד מנור פרנקל

עורך דין חדלות פרעון

נקלעתם לחוב משמעותי? יש מה לעשות! • כל מה שצריך לדעת על חדלות פרעון


ארנק ריק
ארנק ריק

חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי מאפשר לבעלי חובות כלכליים שאין באפשרותם לפרוע את חובם להכנס להליך שבמהלכו יקבלו הפטר מן החובות ויכנסו להליך שיקום שיעזור להם לפתוח דף חדש בחיים. תהליך קבלת ההפטר אינו פשוט ומומלץ לקרוא את המידע בעיון.


אף פעם לא קל להודות שאיבדנו שליטה על המצב. כשזה מגיע לחובות כלכליים, ההבנה כי אין ביכולתנו עוד להשיב את החוב, בעוד קנסות הפיגורים והריביות ממשיכים להאמיר, עשויה לגרום לשבר גדול. במציאות בה 9% מאזרחי ישראל ינהלו תיק חייבים בהוצאה לפועל בשלב כזה או אחר בחייהם, עלינו לזכור עובדה חשובה – זה יכול לקרות לכל אחד. לא תמיד הסדר חוב הוא אופציה ריאלית ההבנה הזו, מחלחלת כיום גם אל המחוקק ורשויות האכיפה בישראל. תהליך חדלות הפירעון החדש מציע שביב של תקווה וסולל נתיב ברור ובטוח לשיקום פיננסי. זוהי הזדמנות שחשוב שניקח בשתי ידיים, שכן בסופה נוכל להשיב את השליטה על חיינו. 

חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי ערך שינויים משמעותיים באחד מההליכים הקשים, הסבוכים והמתסכלים ביותר בישראל. עד להחלת רפורמה זו, התנהלו חייבים בתנאים מגבילים קשים במשך שנים מבלי לראות את האור שבקצה המנהרה. באופן פרדוקסלי, ההליך לא פעם דרדר באופן משמעותי את יכולת ההחזר של החייב והפחית את הסבירות כי החוב יוחזר. כעת, כאשר תהליך חדלות הפרעון מוכוון שיקום, האפשרוית שלך נרחבות מתמיד. כאן, נעבור צעד צעד במסע הצפוי לך לאחר הכרזה על חדלות פרעון. 


כיצד מתנהל כעת תהליך חדלות פרעון?

הצעד החשוב ביותר שעלינו לנקוט, הוא להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום. לא פעם, על אף שנראה לנו שאין כל מנוסה מההכרזה על חדלות הפירעון, למעשה קיימים אפיקים פשוטים יותר ופחות קיצוניים. עורך דין חדלות פרעון המתמחה בתחום יוכל לפרוש בפניך את כל האפשרויות הזמינות ולבחון אפשרות להסדרי נושים מבלי להתמודד עם ההגבלות של תהליך חדלות הפירעון. ככל שאכן יימצא כי זהו האפיק המתאים ביותר, יגיש עורך הדין שלך בקשה מטעמך לבית המשפט או לרשם ההוצאה לפועל. ככל שמדובר בסכום הנמוך מ- 53,745.48 ₪, ניתן לבצע את כל התהליך מול הרשם, ללא מעורבות של בית המשפט וליהנות מתהליך מהיר ופשוט יותר. סכומים גבוהים יותר, אמנם, ידרשו הגשת בקשה לבית המשפט.


בדיקת נאותות

לאחר בחינת הבקשה על ידי בית המשפט או הרשם וככל שיימצא לנכון להכיר באי יכולתך לפרוע את חובך, ימונה ממונה מיוחד מטעם בית המשפט על מנת לערוך בדיקת נאותות. הממונה יבחן את מצבך הכלכלי, לרבות סקירה ושערוך של כל נכסיך אל מול ההתחייבויות. הכנות והשקיפות שלך מול הממונה היא חיונית על מנת להבטיח כי ההליך יאושר וכדי להימנע מסיבוכים מיותרים. ביסוס תום הלב בנסיבות יצירת החוב שלך הוא חיוני כדי לאשר את ההליך.


אישור תנאי תוכנית ופנקס תשלומים

לאור ממצאי הנאמן ולאחר שיוצגו כל טיעוניך על ידי עורך הדין שלך, תגובש תוכנית להחזר החוב. במסגרת התוכנית ינוהל משא ומתן מול נציגי הנושים וייקבע סכום ההחזר החודשי וההגבלות השונות שיוטלו על החייב. לנושים ניתנת הזדמנות להשתתף באספה בה נדונה התוכנית ולאשר אותה. זוהי גם הזדמנות לנושים שטרם תבעו, לקחת חלק בהסדר. 


יישם התוכנית עד לקבלת הפטר

לאחר תחולת חדלות הפירעון, יהיה עליך להגיש דוחות דו חודשיים המפרטים את התנהלותך הכלכלית. כמו כן, לאורך כל תקופת ההחזר יוחל עליך עיכוב יציאה מהארץ ולא ניתן יהיה לקבל כרטיסי אשראי או לנהל עסק עצמאי, אלא אם כן הוגשה בקשה מיוחדת. הממונה המיוחד יעקוב בקפידה אחר התהליך כולו ויוודא כי עמדת בכל התחייבויותיך. בסופו של התהליך, יהיה באפשרותך לקבל הפטר מחובותיך ולפתוח דף חדש בחיים.


כיצד שינתה הרפורמה בתחום את ההליך מהיסוד?

חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי התשע"ח-2018 היווה בשורה חשובה בקרב חייבים ותיקן עוולה ארוכת שנים.


אלו כמה היתרונות המשמעותיים ביותר שמציעה הרפורמה.

קבלת הפטר בזמן קצוב

חייבים חדלו מלהיות עבדי עולם לתוכנית ההחזר שלהם. עם כניסת הרפורמה לתקוף, זכו חייבים להיכנס על תהליך שבסופו רובם יוכלו לקבל הפטר תוך תקופה שלא תעלה על ארבע שנים. עם ליווי מקצועי של עורך דין הפטר חובות, ניתן להגיש בקשות לקבלת הפטר מוקדם יותר, ככל שיהיה באפשרותך לעמוד בקריטריונים. חייבים שאושרו לתוכנית חדלות פרעון במסלול מקוצר, יוכלו לקבל הפטר כבר תוך 18 חודשים בלבד.


הארכת תוקף הקפאת ההליכים

החקיקה החדשה מאפשרת להקפיא הליכים לתקופות ארוכות יותר, מה שמעניק לחייבים את השהות הנדרשת כדי להגיע להסדרים ראויים, לנהל משא ומתן בנחת ולגבש תוכנית להחזר החוב באופן שהינו בר קיימא ומבטיח יציבות כלכלית. השהות הזו היא זו שמעלה משמעותית את הסיכויים של החייב לשמר את יכולת ההחזר שלו. 

תוכניות שיקום כלכלי

תוכניות מגוונות המסייעות בהכשרה מקצועית וניהול כלכלי נאות מהווים כיום חלק בלתי נפרד מהליכי חדלות הפירעון. כך, מאמצעי ענישה והגבלה, הופך ההליך לתוכנית שיקום מיטיבה שמאפשרת למשפחות רבות בישראל לשגשג, גם לאחר משברים. 

אם אתם עומדים כרגע במהלכו של תהליך עיקול המתנהל נגדכם, יש מה לעשות! משרדנו מתמחה בביטול עיקולים.

משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם ושות' מביא עמו שנים של ניסיון בליווי חייבים ובקיא בכל היבטי הרפורמה שנערכת בתחום חדלות הפירעון. נשמח לסייע לך למצות את כל זכויותיך בהליך ולצאת לדרך חדשה.


לפרטים נוספים, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת ומיד נחזור אליך.



Yorumlar


bottom of page