top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תעו"ד מנור פרנקל

חובות שלא נכללים בפשיטת רגל

עודכן: 24 בספט׳

הליך פשיטת רגל, הידוע כיום כהליך חדלות פירעון, מאפשר לאדם שאינו מסוגל לעמוד בחובותיו לקבל הגנה משפטית, לשלם חלק מהחובות ובסוף לקבל הפטר מיתרת החובות שלא שולמו. אולם, ישנם מספר סוגי חובות שאינם נמחקים במסגרת הליך פשיטת רגל ועליהם החייב ימשיך לחוב גם לאחר סיום ההליך.


מנור פרנקל - עורך דין חדלות פרעון
מנור פרנקל - עורך דין חדלות פרעון

חובות שההפטר לא חל עליהם


על פי סעיף 175 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ההפטר שמקבל החייב בסוף הליך פשיטת הרגל לא חל על מספר סוגי חוב:


חוב מזונות


תשלום מזונות שנפסק לטובת הקטינים לא נמחק בהליך פשיטת רגל. הסיבה לכך היא שאי תשלום מזונות נחשב "כשל מוסרי" ופוגע בחובה לדאוג לקטינים. עם זאת, במקרים חריגים ניתן לבקש מבית המשפט פטור מחוב מזונות עבר.


קנסות ותשלומים עונשיים


חובות בגין קנסות, עיצומים כספיים ודוחות שהוטלו בגין עבירות חוק על ידי רשויות מנהליות ושיפוטיות אינם נמחקים בהליך פשיטת רגל. גם קנסות שניתנו כחלק מהליך פלילי אינם נמחקים.


חובות שנוצרו במרמה


חובות שנוצרו עקב מעשי מרמה, עבירות פליליות, מעשי נוכלות, וכן חובות פיצויים בגין עבירות מין, אלימות או עבירות לפי חוק זכויות נפגעי עבירה, לא ימחקו בהליך פשיטת רגל. מדובר במעשים חמורים ולכן אין צידוק לפטור את החייב מהחובות הללו.


חוב נוסף שאמנם לא נכלל בסעיף 175 אך גם כן אינו בר הפטר הינו חוב משכנתא


חובות משכנתא


חובות הנובעים ממשכנתא אינם ברי הפטר בפשיטת רגל והחייב ימשיך לשלם אותם גם לאחר סיום ההליך.


זכרו כי גם בחובות אלו, אין לאבד תקווה ויש זכור כי ליווי משפטי יעיל יודע ברוב המקרים לנהל משא ומתן ולהגיע לתוצאה ולהסדר פשרה ישיר מול הנושים.


טיפול בחובות שההפטר לא חל עליהם


כדי להתמודד עם חובות שלא נמחקים בהליך פשיטת רגל, החייב יכול לנקוט בדרכים הבאות:


  • הגעה להסדר נפרד או פשרה עם הנושים הספציפיים להם הוא חב את החובות הללו.

  • פנייה לרשות הרלוונטית, כמו עירייה או מרכז לגביית קנסות, בבקשה מנומקת לביטול הריבית והפיגורים על החוב במטרה להקטין אותו.

  • במקרה של חוב מזונות, פנייה לבית המשפט בבקשת פטור במקרים חריגים בהם מצבו הבריאותי או הכלכלי לא מאפשר לו לשלם את החוב.


מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני חדלות פירעון שינחה את החייב כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר מול החובות שלא נכללים בהפטר.

לסיכום


על אף שהליך פשיטת רגל מאפשר לחייב "הזדמנות שנייה" ולהשתחרר מרוב חובותיו, ישנם חובות שאינם נמחקים בתהליך וכדי להתמודד עם החובות הללו, על החייב לפעול באופן אקטיבי מול הנושים או הרשויות, לבקש הסדרים או הפחתות, ובמידת הצורך לפנות לבית המשפט בבקשה לפטור במקרים חריגים.


עורך דין מומחה יכול לסייע ולהנחות את החייב בהליך זה. כך, גם אם לא יוכל להשתחרר מכל חובותיו, החייב יוכל להקטין את נטל החובות ולהתחיל דרך חדשה בחייו הכלכליים.


ליווי עורך דין בהליך זה קריטי למיצוי הזכויות המירבי שלכם ולביצוע המהלך בצורה שתעניק לכם את ההגנה המקסימלית אל מול סיכון של ביטול חדלות פרעון


במידה ונקלעתם לסיטואציה שמצריכה התערבות או ייעוץ משפטי בנושאים אלו בכדי לבחון את היתרונות והחסרונות של חדלות פרעון בטווח הקצר והארוך, פנו אלינו כעת ונשמח להלחם עבור זכותכם להזדמנות חדשה ולעתיד כלכלי טוב יותר




Comments


bottom of page