top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תעו"ד מנור פרנקל

עורך דין הסדר חוב

עודכן: 6 באוג׳

נקלעתם לחוב משמעותי? יש מה לעשות! • כל מה שצריך לדעת על הסדר חוב


ארנק ריק
ארנק ריק

חוב גדול מידי גורם לא פעם לחייבים להתייאש מראש ולא להחזיר אפילו חלק קטן ממנו. זו בדיוק הסיבה שבגינה הומצא 'הסדרת החובות' במהלכו תנאי החוב משתנין משמעותית לטובת החייב בשביל להעניק לו אופק ומוטיבציה להחזיר את חובות • כל הפרטים


חובות מהווים גורם לחץ מוביל בקרב משפחות רבות בישראל. כאשר חובות אלו מצטברים לסכומים גבוהים ומיושמים אמצעי אכיפה, מדובר באירוע מטלטל שעשוי לגבות מחירים הן באורח ואיכות החיים והן ברווחה הנפשית של כל המעורבים. כשאנו ניצבים מול איום, רובנו ניסוג למנגנון ההישרדות הראשוני שלנו – Fight or Flight. כלומר, להיאבק או לנוס על נפשנו. חייבים רבים בוחרים באפשרות האחרונה ופשוט טומנים את ראשם בחול, מתוך חשש להתמודד עם המצב. חשוב שנדע כי דווקא ברגע מבהיל זה, חשוב שנפשיל שרוולים וניערך להתמודדות. ככל שנפעל במהירות, טווח האפשרויות שלנו לפתרון המצב יהיה רחב יותר.

כיום יותר מתמיד, מעמיד לרשותך החוק הישראלי שלל אפיקים על מנת לצאת מהחובות ולשקם את מצבך הכלכלי. הרפורמה המקיפה שנערכה ברשויות האכיפה והגבייה בישראל משנה את הגישה מהיסוד ויוצאת מתוך תפיסה שחובות נצברים לרוב עקב נסיבות חיים מורכבות ולא רק בשל חוסר אחריות או כוונות רעות. הסדר חוב מול הנושים שלך יאפשר לך למצוא פתרון המותאם ליכולות שלך ולהימנע מעיקולים והגבלות. כאן, נסקור יחד את האפשרויות העומדות לרשותך. 

כמובן, אם ברגע זה עומד ותלוי כנגדך עיקול,  עורך דין ביטול עיקול ישמח לסייע לך בנושא!



מה השתנה בעולם האכיפה והגבייה?


חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע"ח-2018, הכניסה שינויים משמעותיים באופן בו מתנהלת רשות האכיפה והגבייה. אם עד לאחרונה תפסה המערכת את החייבים כעבריינים המנסים להתחמק מאחריות, כיום ננקטת גישה שיקומית המסייעת לחייבים להשיב את חובם עד כמה שניתן. כך, הנושים מקבלים החזר מקסימלי, החייבים יכולים להשיב את חייהם למסלולם והכלכלה הישראלית נתרמת ממשפחות נוספות שמצליחות לנהל את חייהן ביציבות. כחלק מהרפורמה הזו, פותחו מספר מנגנונים חדשים להסדר חוב. 



מהו בעצם הסדר חוב?


ההסדר מאפשר לחייבים להגיע להסכמות עם הנושים במסגרת משא ומתן החל מ-30% מסכום החוב ולאחר מכן לפצל את יתרת הסכום או חלק ממנו.


עורך הדין שלך יוכל לסייע לך להגיש בקשה להקפאת הליכים על מנת להבטיח שלא יופעלו נגדך אמצעי אכיפה כמו עיקולים או עיכוב יציאה מן הארץ במהלך הטיפול בהסדר החוב. במקביל, תוגש בקשה להסדר חוב בהוצאה לפועל לבית המשפט. הבקשה תתאר בפרוטרוט את מצבך הכלכלי, נסיבות יצירת החוב והאפשרויות העומדות לרשותך, לצד פירוט של הנושים, סכומי החוב ותנאי הפירעון האפשריים בהתאם ליכולותיך. חשוב שנספק מידע מקיף ומדויק ככל הניתן על מנת להבטיח שבית המשפט יתחשב בכל ההיבטים. בית המשפט יבחן את מצבך הכלכלי ויעריך את התאמתך לתוכנית הסדר החוב. המסגרת הערכה זו ייתכן שתיערך סקירה מקיפה של נכסיך והתחייבויותיך. לאור הנתונים שיאספו, יבחן בית המשפט גם כי אין באפשרותך להשיב את החוב במלואו כעת ובמקביל, כי יש לך את היכולת לעמוד בתנאי הפירעון שהוצעו. הסדר חוב מותנה גם בהסכמתם של הנושים. לכן, חשוב שיעמוד לרשותך עורך דין מחיקת חובות שיוכל לשאת ולתת בשמך ולסייע לך להגיע להסדר שעומד בדרישות והציפיות שלהם, אך שניתן לעמוד בו מאידך.


ככל שעלה בידך להגיע להסכמות ראויות עם הנושים ובית המשפט מצא את ההסדר ראוי, סביר וישים, יאושר הסדר החוב.  מוצא את תכנית הפירעון המוצעת של החייב סבירה וישימה, הוא מאשר את תכנית הסדר החוב. התוכנית שיתווה בית המשפט תפרט לרוב את תנאי ההחזר, לרבות משך הזמן, הסכומים וכל ארגון מחדש פוטנציאלי של החובות. לאחר מכן נדרש החייב לעמוד בתוכנית המוסכמת ולעמוד בתשלומים שוטפים לנאמן או כונס הנכסים שמינה בית המשפט, אשר מחלק את הכספים לנושים.


עורך דין להסדר חובות


השלמת התהליך להסדר חוב בהוצאה לפועל עשויה להיות רצופת אתגרים. ליווי על ידי משרד עורכי דין המתמחה בתחום הוא קריטי על מנת להבטיח שהאינטרסים שלך יישמרו. הדבר נכון בין אם הנך בצד החייב או אם נדרש לך ייצוג כנושה שהוגשה לו הצעה להסדר חוב. עורך דין הסדר חוב לנושים יוכל לסייע לך לנסח טיעוני נגד ולהבטיח שיעמוד לרשותך סכום החזר מקסימלי, גם במסגרת כל הסכם עתידי מול חייבים שאינם יכולים לעמוד בהתחייבויותיהם.עורך הדין יעניק לך ייעוץ שוטף מהרגע הראשון וינחה אותך אודות כל הצעדים שיינקטו עד להשלמת ההסדר. בנוסף, הוא ילווה אותך לכל אורך המשא ומתן ויסייע לך להגיע להסדר מיטבי, כאשר הבנתו המעמיקה בחוק הישראלי ובתקנות



רשות האכיפה והגבייה עומדים לרשותך לכל אורך ההליך. 


בין אם נדרש לך הסדר חוב מול הבנק, רשות המיסים, או מול מספר גדול של נושים, החשוב ביותר הוא להבטיח שיעמוד לרשותך ייצוג ראוי ומהימן.


משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם הינו אוטוריטה מובילה בדיני הוצאה לפועל וחדלות פירעון ויסייע לך להתחיל פרק חדש בחייך על קרקע יציבה.


לפרטים נוספים ולתיאום שיחת ייעוץ, אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים עוד היום. הצוות שלנו יחזור אליך בהקדם עם כל התשובות וינחה אותך בצעדים הראשונים.



Comments


bottom of page