top of page
Gold Foil Texture
תמונה מנור פרנקל
עורך דין דוד אמסלם

  הטופס נשלח בהצלחה!  

לייעוץ משפטי מיידי

תמונת הסופר/תעו"ד מנור פרנקל

רישום נכס בטאבו | רישום נכס מהיר בטאבו, במנהל ובחברה משכנת. טיפים עצות וליווי משפטי.

עורכי דין מנהלים רישום
עורכי דין מנהלים רישום

הרגולציה בישראל איטית ומייאשת אך עם ליווי משפטי איכותי היא הופכת לפשוטה וקצרה הרבה יותר. בכדי להימנע מאי נעימות פרוצדורלית ומהותית כדאי לקרוא את המאמר הבא, להכיר את הנושא, הרשויות הרלוונטיות ולהתנהל באופן יעיל מקצועי.


השלמת עסקת הנדל"ן שלך אינה מסתיימת בחתימה על החוזה או קבלת המפתח. כדי להבטיח את זכויות הקניין בנכס שלך ולחתום באופן רשמי את העברת הבעלות עליו, רישום הנכס בטאבו או ברשות הרלוונטית היא צעד מכריע בביסוס הבעלות שלך. משרד עורכי הדין פרנקל אמסלם ושות' ליווה לאורך השנים מאות בעלי נכסים וסייע להם לבצע רישום מסודר, מהיר ויעיל ברשות מקרקעי ישראל, חברה משכנת או בלשכת רישום המקרקעין (טאבו). נשמח לסייע גם לך להשלים את רכישת המקרקעין שלך וליהנות מראש שקט שמגיע עם הידיעה שהרישום בלשכת המקרקעין מתנהל על הצד הטוב ביותר.


סיכונים אפשריים בנוגע לרישום בטאבו


לצערנו לא מעט בעלי נכסים מגלים כי על אף ששילמו על הנכס במיטב כספם וחתמו על החוזה כדת וכדין, אין להם שום זכויות על הקרקע והם למעשה לא נחשבים לבעליה וזאת מכיוון שהרישום בטאבו לא התבצע כשורה. אנו ממליצים לקרוא את המאמר הבא בעיון רב, להכיר את הנושא, הרשויות השונות ולמנוע אי נעימות.


רשויות רישום המקרקעין בישראל


רשויות רישום המקרקעין בישראל מספקות פלטפורמה שקופה ומהימנה לרישום בעלות ופרטים חשובים נוספים הקשורים למקרקעין. בחלק מהמקרים, יהיה עלינו לבצע את רישום הנכס במנהל (כיום מכונה רשות מקרקעי ישראל או רמ"י). במקרים אחרים, ירשם הנכס בחברה משכנת או בטאבו. כיצד נדע באיזו רשות עלינו לערוך את הרישום? אלו כמה דברים שכדאי לדעת.



רישום הנכס במנהל 


רשות מקרקעי ישראל אחראית על ניהול והקצאת קרקעות בבעלות המדינה בישראל. משמעות הדבר בפועל היא שזוהי הרשות שאמונה על ניהול הקרקעות בכללן, כאשר הקרקע אינה בבעלות פרטית וכשהעברת הבעלות אינה לצמיתות. הרשות אינה מטפלת ברישום נכסים בודדים, אך מסדירה את כל ענייני חכירת הקרקעות והעברות בעלות מוגבלות בזמן, לצד טווח רחב של היתרי שימוש נוספים בקרקע. ככל שמדובר בזיכיון או חכירה, יהיה עלינו לבצע את רישום הנכס במנהל. תהליך הרישום עשוי להיות מורכב ולעתים קרובות, אנו עשויים לגלות בחלוף השנים כי זכויותינו לא בוססו ברישום כהלכה. לכן, חשוב להסתייע בגורם מקצועי המתמחה ברישום נכס במנהל שיוכל לבצע עבורך את כל הבדיקות ולוודא כי הליך רישום הזכויות מושלם כנדרש.



רישום הנכס בטאבו (לשכת רישום המקרקעין)


לשכת רישום המקרקעין, המכונה גם טאבו, היא הרשות המרכזית לרישום זכויות הקרקע והקניין בישראל. הלשכה המנוהלת בכפוף למשרד המשפטים, מפעילה מאגר מידע מרוכז של כלל הזכויות והבעלויות על נכסים, לרבות המשכנתאות על הנכס, שעבודים, עיקולים, מידע על הבעלים והערות אזהרה. רישום הנכס בטאבו מספק וודאות משפטית וגושפנקא ציבורית של הבעלות על הקרקע. גם כאן, סיוע מקצועי יכול לחסוך זמן יקר ולהעניק וודאות מלאה כי הדברים מנוהלים באופן מדויק. 



רישום הנכס בחברה משכנת


חברה משכנת מספקת פתרון ביניים חשוב למקרים בהם לא ניתן לרשום את הנכס בנקודת זמן מסוימת ברמ"י או בטאבו. למשל, כאשר לא הושלם תהליך הפרצלציה (החלוקה) בקרקע ולא ניתן לערוך רישום בטאבו ליחידה הספציפית, החברה המשכנת מספקת פתרון זמני להסדרת הזכויות בקרקע. גם במקרים של חכירה ארוכת טווח, או כשנדרש רישום צו בית משותף, רישום הנכס בחברה משכנת מאפשר לא רק לערוך רישום מסודר, אלא להסדיר את כל הזכויות מול המשכנתא או כל גוף פיננסי או משפטי אחר שעשוי לדרוש מאיתנו הוכחת בעלות מסודרת. חשוב שנזכור, על אף שמדובר בפתרון זמני, זהו האינטרס של החברה המשכנת כי נמשיך להיות תלויים בשירותיה למשך הזמן הארוך ביותר שניתן. לכן, מומלץ ואף רצוי להסתייע בעורך דין רישום נכס שישמור את האצבע על הדופק ויסייע לך להגן על האינטרסים שלך ולוודא כי ברגע שניתן יהיה לעשות זאת, יירשם הנכס בטאבו או רמ"י.



כיצד מתחילים תהליכי רישום נכס?


תהליך רישום הנכס בטאבו או במנהל מחולק למספר שלבים עיקריים: 



איסוף המסמכים


בראש ובראשונה, יהיה עלינו לוודא שיש בידינו את כל המסמכים הנדרשים כדי להשלים את תהליך הרישום. שטר המכר, חוזה המכירה, תוכנית המתאר וההיתרים הרלוונטיים הם רק כמה מהמסמכים שיידרשו. במהלך פגישת הייעוץ שלך עם עורך דין טאבו, תתקבל רשימה מסודרת של כל המסמכים שיש להמציא. 



אימות נתונים


עורך הדין שלך יערוך תהליך אימות יסודי ויאשר כי אין הערות אזהרה או שעבודים ברישום הקיים. כך, ניתן להתחיל את הרישום על בסיס יציב ולהימנע ממחלוקות וסיבוכים מיותרים בהמשך הדרך. 



תשלום אגרות


תהליך רישום הנכס במנהל או בטאבו כרוך בתשלומי אגרה ומס בולים. שיעורי האגרה משתנים בהתאם לערך וסוג הנכס הנרשם. חשוב להיערך לכלל העלויות הללו ולהכניסן לתחשיב הכללי. עורך הדין שמלווה אותך בעסקת הנדל"ן יוכל לסייע לך לערוך חישוב מדויק מראש כחלק מבדיקת כדאיות העסקה. הגשת כל המסמכים


גם לאחר הגשת הבקשה המסודרת לרשות, אנו ממשיכים ללוות אותך באופן צמוד ומעדכנים אותך על כל התפתחות עד להשלמת התהליך.

הגיע הזמן להשלים את העסקה החשובה בחייך? אנו מזמינים אותך לקבל מעטפת שירותים מקיפה וליווי צמוד שיבטיח כי רישום המקרקעין יושלם באופן מדויק ואמין. כדי להתחיל בתהליך, כל שעליך לעשות הוא לפנות אלינו כאן. צוות פרנקל אמסלם ושות' יחזור אליך בהקדם לתיאום שיחת ייעוץ וזמין למענה על כל שאלה שעשויה להיות לך על התהליך. 

Comentarios


bottom of page